14 oktober 2019

Het nieuwe leerlingdossier EED 3.0

Voor de zomervakantie is de nieuwste versie van het landelijke format leerlingdossier EED op de website van PPO Rotterdam verschenen. Al snel werd duidelijk dat deze nieuwe versie door scholen niet als een verbetering wordt ervaren.

Als poortwachters EED van PPO Rotterdam delen wij deze mening. Het heeft ons doen besluiten contact te zoeken met het Nederlands Kwaliteitsinstituut Dyslexie. Dit contact heeft tijdens een constructief en inspirerend gesprek met bestuurslid Chris Struiksma geleid tot een nieuw voorstel. Onze ‘Rotterdamse versie’ wordt begin volgende week door Chris Struiksma aangeboden aan het Expertisecentrum Nederlands, waar men ook werkt aan een revisie.

Het leerlingdossier is HET format waarmee scholen de overstap van onderwijs naar de vergoede dyslexiezorg kunnen realiseren via de PPO poortwachter. In het leerlingdossier staat beschreven waarom de leerling wordt aangemeld, welke de vergoede dyslexiezorg aanbieder genoeg informatie geeft om een dyslexie onderzoek te kunnen opstarten. EED staat voor Ernstige Enkelvoudige Dyslexie. 3.0 is ontstaan vanwege eerder verschenen versies.

Wij hopen dat ons voorstel hierin verwerkt wordt. Tot die tijd blijven wij werken met de 3.0 versie. Heb je vragen over dit format? Neem gerust contact met ons op via poortwachterdyslexie@pporotterdam.nl!

Van links naar rechts: Mariska van Noordenne (intern begeleider Montessorischool De Mare), Kees Stentler (gespecialiseerd leesbegeleider en coördinerend poortwachter EED PPO Rotterdam), Marleen van Dijk (gedragswetenschapper en poortwachter EED PPO Rotterdam), Elouise van Vessem (coördinerend poortwachter EED PPO Rotterdam), Chris Struiksma (bestuurslid NKD) Annemieke Gilden (schoolcontactpersoon en ambulant begeleider PPO Rotterdam)

 

Pagina delen: