29 oktober 2018

Kindkans operationeel!

Vanaf vandaag gaan we in heel Rotterdam werken met het nieuwe, veilige systeem voor gegevensoverdracht Kindkans. De afgelopen weken is er hard gewerkt aan de inrichting van het systeem, scholing van gebruikers en opzetten van de helpdesk. Wij zijn er klaar voor! Jullie ook?

Kindkans, hoe zat dat ook alweer?
In Kindkans kunnen we met elkaar veilig persoonsgegevens van kinderen uitwisselen. Een belangrijke stap in het kader van de aangescherpte privacywetgeving én het efficiënt werken. Bekijk in dit filmpje hoe we dat doen.

Alle intern begeleiders van de Rotterdamse scholen voor primair onderwijs en medewerkers van PPO Rotterdam hebben toegang tot het systeem. Tijdens de scholing gedurende de afgelopen maanden hebben zij geleerd Kindkans te gebruiken. We kijken terug op goede scholingsmomenten met een hoge opkomst. De reacties van de ruim 500 deelnemers waren veelal positief. Kritische noten konden vaak worden genoteerd als toekomstige verbeteringen.

Wat verandert er na de herfstvakantie
Vanaf maandag 29 oktober 2018 lopen alle nieuwe hulpvragen via Kindkans.
De lopende hulpvragen lopen tot nader order op de ‘oude’ manier. Dit betekent dat deze (nog) niet worden overgezet naar Kindkans.

Op termijn zullen de reeds bestaande (en lopende) hulpvragen worden overgezet in het nieuwe systeem, hierin wordt geen actie vanuit de scholen verwacht.

Vragen?
Kindkans is een nieuw systeem met een nieuwe werkwijze. Ben jij intern begeleider en heb je een vraag? Stel deze dan aan jouw schoolcontactpersoon. Kunnen jullie het samen niet oplossen dan kun je jouw vraag stellen aan de helpdesk van PPO Rotterdam door een ticket aan te maken. We streven ernaar om vragen op werkdagen binnen 48 uur te beantwoorden.

Bedankt!
Voor nu willen wij alle betrokkenen hartelijk danken voor hun inzet tijdens de scholing en wensen wij iedereen heel veel succes!

Pagina delen: